Én is elkezdhetek táncolni? - ReggaetonDanceReggaetonDance
Tippek gyakorláshoz
2015-05-07
Salsa egy kubai szemével
2015-11-29

Én is elkezdhetek táncolni?

Sokan fordultok hozzánk ezzel a kérdéssel, mert bizonytalanok vagytok, hogy milyen korban, milyen testalkattal lehet táncolni. Segítünk eloszlatni az ezzel kapcsolatos kételyeket.

 

Már régen elmúltak azok az idők, amikor egy-egy mozgásfajtát bizonyos típusú emberek végezhettek. Gondolj csak bele, korábban a balettet például csak gyermekkorban lehetett elkezdeni. Manapság számos felnőtt balett tanfolyam indul. Vagy vegyük például a rúdtáncot. Régen a sztereotípiák miatt összekötötték az emberek a striptease-el. Ma már sportnak számít, és mivel igen nagy erőnlétet igényel, egyre több férfi rúdtáncos is megjelenik a színen. Sőt! Vannak, akik igen szép eredményeket, például világbajnoki címet érnek el férfiként. Jó, ez egy elég sarkított példa, de tapasztalataink szerint sajnos sok férfi még a mai napig is fél belevágni bármilyen táncba, mert tart attól, hogyan fogja megítélni a közvetlen környezete.

 

Számos olyan sztereotípia van, ami azt mondja, hogy kinek nem való a tánc. Ezek közül szeretnénk most a leggyakoribbakat eloszlatni.

 

Nem a méret a lényeg 🙂

 

Az első tévhit, hogy csak tökéletes alakkal, sportos alkattal érdemes táncolni.

Ha úgy érzed, van egy kis súlyfölösleged, még ne mondj le a tánc gondolatáról! Akármennyire hihetetlen a tánc az egyik legjobb alakformáló, mert bár nem ez az elsődleges célja, mégis sokban hozzájárul az esetleges fölösleg eltüntetéséhez. Tánc közben minden porcikádat átmozgatod, a fejedtől elkezdve a vállakon, karokon át a törzsedet és a lábaidat is. A tánc nagyon jó kardio edzés is, hiszen megdolgoztatja a szívet, serkenti a vérkeringést és az anyagcserét is, mindemellett boldogsághormont is termel a szervzeted, így sokkal jobban védekezhetsz a mindennapi stressz ellen. De ne feltétlenül az alakformáló hatása miatt kezdd el a táncot, hiszen ha jól érzed magad a bőrödben, akkor nincs szükséged alakformálásra ahhoz, hogy önmagad lehess. Ahogy óráról órára látod a saját fejlődésed, nőni fog az önbizalmad és az önbecsülésed is. Táncolni legtöbben a zene és a mozgás szeretete miatt járnak, és mivel hasonló mentalitású emberek töltenek együtt időt, egy-egy táncórán nagyon könnyen alakul ki összetartó közösség, így nem kell attól tartanod, hogy bárki is „kinéz” az alkatod miatt.

 

Sohasem késő elkezdeni!

forrás: pinterest.com

 

Az is tévhit, hogy ha nem kezdtél el gyerekkorodban táncolni, akkor már késő. Tudtad, hogy az egyik többszörös latin tánc világbajnok 22 éves korában tette meg első tánclépéseit? Kitartó munkával és sok gyakorlással nagyon hamar profi táncossá vált.

Persze lehet, hogy neked nem célod a világbajnoki cím, de ez is egy jó példa arra, hogy soha nem késő belevágni valamibe. Vagy vegyük például a nemrégiben elhunyt orosz ballett táncosnőt, Maja Pliszeckaja-t, aki még 61 éves korában is főszerepeket játszott.

 

A tánc nagyszerű hobbi akár család, vagy munka mellett is, hiszen segít kikapcsolódni, oldja a mindennapi stresszt. Fitten tartja a testet és lelkileg is teljesen feltölt.

 

 Nem lehet elég korán kezdeni?

Sokszor hallani, hogy a táncot nem lehet elég korán kezdeni. Ebben van igazság, hiszen gondolj csak bele, Kubában már pelenkás korban rázzák a kis feneküket a gyerekek.

A személyes véleményünk, hogy érdemes minél fiatalabb korban elkezdeni a táncot, de csak akkor, ha a picúr is szereti csinálni.  Nem szabad ráerőltetni, mert a tánc lényege az öröm. Egyáltalán nem mindegy milyen tánccal kezd az ember(ke), ezért érdemes kifejezetten piciknek szóló vegyes táncokkal foglalkozó csoportot keresni. Így több táncba is belekóstolhat, amig kialakul az ízlésvilága. A tánc ilyen fiatal korban nagyban hozzájárul a mozgáskoordináció fejlődéséhez, a koncentrálóképességet is fokozza, az izmok és ízületek fejlődéséről nem is beszélve.

 

A tánc férfias!

 

Nagyon sokan mesélitek, hogy inkább barátnőkkel mentek bulizni, mert a párotok nem mer táncolni veletek, vagy egy-egy férfi ismerősötök nem mer eljönni táncórára, mert fél, hogy a haverok kinevetik.

 

salsa

Tánc közben remekül lehet ismerkedni

Ez azért is meglepő, mert kevés olyan hely van, ahol könnyebben lehet ismerkedni, mint egy közös tánc során. A latin-amerikai kultúrákban például kifejezetten azok a férfiak élveznek előnyt a nőknél, akik jól táncolnak. Ezekben a kultúrákban úgy tartják, hogy aki jól bánik a nővel a táncparketten, az az életben is „ért a nők nyelvén”.

Vagy vegyük az utcai táncokat: rengeteg férfi táncol hip-hop-ot, reggaeton-t, vagy dancehall-t. Ezekben az utcai stílusokban vannak olyan dinamikus, lendületes mozdulatok, melyek kifejezetten férfiaknak állnak jobban erejük, és testfelépítésük miatt. A legnagyobb énekesek koreográfusai is többnyire férfiak.

 

 Mi a helyzet, ha kisbabát vársz?

Terhesség esetén természetesen mindenképpen konzultálj az orvosoddal. Vannak bizonyos táncok, amiket a terhesség előrehaladtával már nem javasolt űzni (pl. a balett vagy a már említett rúdtánc), de vannak olyanok is szerencsére, amiket szinte végig táncolhatsz (a salsa pl. ilyen). Az orvosod elmondja mire kell figyelned, milyen intenzitással mozoghatsz. Erre a táncoktatód is fog javaslatot tenni, de mindenképp beszélj orvossal mozgás előtt, hiszen ő jobban ismeri az állapotod.

 

Van bármilyen egészségügyi problémád?

 

Ilyenkor is konzultálj az orvosoddal. Vannak olyan enyhébb állapotok, amiken kifejezetten segít a tánc – pl. ha gyakran fáj a hátad (mondjuk az ülőmunkától és/vagy a rossz tartástól) vagy lúdtalpas vagy – de sajnos vannak olyanok is, amiknek csak árt. Ha pl. térdsérülés után kezdenél el táncolni fontos a fokozatosság. Te érzed mi az amit meg tudsz csinálni, de semmiképp sem szabad erőltetni a dolgokat! Hagyj időt a testednek, míg újra belerázódsz az intenzív mozgásba.

 

Mindenkinek való a tánc?

 

Sajnos nem. Hisszük, hogy mindenki megtalálhatja azt a táncstílust, amit igazán magáénak érez, amiben ki tudja fejezni önmagát. Persze ehhez szükséges egyfajta belső késztetés, mert a tánc szeretete, szenvedélye belülről kell, hogy fakadjon, csakúgy, mint bármelyik sport esetén. Ha szívesen csinálsz valamit, sokkal eredményesebb leszel benne, mint ha muszájból teszed ugyanazt.

Persze mindenki tisztában van a saját fizikai/egészségi állapotával, ezért fontos, hogy olyan táncot válasszunk, ami ennek megfelelően végezhető. Persze nem árt, ha van egy kis kihívás, de tartsunk mértéket. Próbálj ki többfajta stílust és meglátod, melyik áll a legközelebb hozzád.

Ha egy jó zene hallatán úgy érzed, felpezsdül a véred, magától elindul a lábad (vagy a fejed) a ritmusra, jó eséllyel megvan az a bizonyos belső késztetés, hogy elkezdj táncolni, neked csak annyi a dolgod, hogy ne keress kifogásokat és ne állj ellen 🙂

 

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Inline
Inline