5 módszer, amivel még több mozgást csempészhetsz a mindennapokba… - ReggaetonDanceReggaetonDance
Salsa egy kubai szemével
2015-11-29
10, amit eddig nem tudtál a Salsatonról
2016-02-09

5 módszer, amivel még több mozgást csempészhetsz a mindennapokba…

Az új évvel új fogadalmak is születnek. Most tényleg többet fogok mozogni…. leadom a fölösleget…. egészségesebben fogok táplálkozni….eljárok táncórára. Aztán ahogy a kezdeti lelkesedés alábbhagy, úgy jönnek a kifogások is. Nincs időm mozogni…. fáradt vagyok munka után…. ugye ismerős?

Nincs semmi baj az újévi fogadalmakkal, ha szép fokozatosan szoktatod hozzá magad, akkor könnyebb lesz tartani. Ne felejtsd el, hogy a mozgás beiiktatása életmódbeli változást igényel, és ez nem olyan könnyű egyik napról a másikra. Kezdd heti 1-2 alkalommal, és egészítsd ki a hétköznapokat egy kis mozgással! Az alábbiakban olvashatsz pár tippet, hogyan csempéssz fokozatosan több mozgást az életedbe 😉

 

Közlekedj aktívan

 

bicikliAttól függően, hol élsz, használj kerékpárt, vagy iktass be gyalog megtett távokat a munkahelyedre menet, és hazafelé is. Nézd meg a kerékpár útvonalakat, vagy ha útba esik egy-egy lépcső, azt ne kerüld el nagy ívben, hanem rugaszkodj neki, hidd el minden alkalommal könnyebb lesz! Bár hosszabb időt és némi tervezést vesz igénybe, mégis biztosít egy napi rendszerességű testmozgást, arról nem is beszélve mennyit spórolhatsz a benzinen 🙂

 

Az sem mellékes, hogy a reggeli testmozgás felfrissíti az agysejteket, segít felébredni az egész napos hajrá előtt.

 

Elintéznivalók gyalog, vagy biciklivel

 

Ha valamilyen elintéznivalód akad a lakhelyed környékén, ahelyett, hogy autóba ülnél, menj gyalog, vagy pattanj fel a bringádra. Akár a kisebb bevásárlást is intézheted kerékpárral egy kisebb hátizsák, vagy kerékpárra szerelhető kosár segítségével. Munka után sokan még akár órákig az aznapi feladataikon törik a fejüket, nehéz elszakadni a munkahelyi stressztől. A mozgás segít ennek a levezetésében.

 

Használd ki a szüneteket

 

Amikor teheted, állj föl óránként legalább 5 percre az íróasztal mellől. Ilyenkor nyújtóztasd ki végtagjaid, mozgasd át egy kicsit a hátad, nyakad.

 

Kerüld a rövidebb utat

 

A mai világban számos esetben győz a lustaság, vagy a sietség, de amikor teheted, választd a lift helyett a lépcsőt, a bejárat melletti parkolóhely helyett a kicsit távolabbit, stb. Lehet, hogy ezek semmiségnek tűnnek, de ha beleilleszted a mindennapi rutinba, előbb-utóbb érezni fogod jótékony hatásukat.

 

Hallgass zenét útközben

 

fejhallgato

 

Ha zenét hallgatsz útközben, az segít ráhangolódni az edzésre, a táncórára. Segít elszakadni a rengeteg stresszt okozó tényezőtől ami nap mint nap ér minket, kikapcsol, felvidít, felpörget. Hidd el, egy fárasztó, vagy stresszes nap végén nagyon sok ember jár ugyanabban a cipőben, hogy nehezen veszi rá magát az edzésre, mozgásra. Ha zenét hallgatsz úton táncórára, figyeld meg, milyen energikusan, és lelkesen fogsz megérkezni, így a fejlődés is sokkal gyorsabb lesz!

 

 

 

 

 

Ha fokozatosan egyre aktívabbá teszed a hétköznapokat, hamar hozzászoksz és a szervezeted igényelni fogja a még több mozgást, és az eredmény sem marad el, fittebb, egészségesebb, kiegyensúlyozottabb leszel! És ne felejtsd, tegyél minden nap valamit a céljaid elérése érdekében! Minden nap!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Inline
Inline