Hogyan tudod fejleszteni a táncos készségeidet? - ReggaetonDanceReggaetonDance
Old School TwerkShop június 15-én
2019-05-29

Hogyan tudod fejleszteni a táncos készségeidet?

Úgy érzed van még mit javítani a táncodon? Szeretnél gyorsabban fejlődni?  Mindenki a saját tempójában tanul, egy idő után észre fogod venni, hogy bizonyos dolgok könnyebben “rád ragadnak” mások nem annyira. Vannak azonban olyan készségek, amelyek némi idő és energia ráfordításával jelentősen javíthatók, elsajátíthatók.

Érezd a ritmust!

Az egyik ilyen a ritmusérzék. Ha úgy érzed nincs ritmusérzéked, vagy te “nem úgy” hallod a zenét, ne keseredj el! A jó hír, hogy a ritmusérzék sok gyakorlással fejleszthető!  Rengeteg zene hallgatással, tapsolós, dobolós, lépegetős gyakorlatokkal tudod hozzászoktatni magad ahhoz, hogy melyik hangszert, dobot kell figyelned ahhoz, hogy meghalld a zene ritmusát.
A mozgást, mozgáskoordinációt, koreográfiákat sok-sok gyakorlással tudod elsajátítani. Ne izgulj, ha egy-egy mozdulat nehezebben megy, ugyanis létezik egy úgynevezett izom-memória, és a tánchoz ezt kell kihasználni. Ez azt jelenti, hogy ha egy mozdulatot sokat gyakorolsz, a tested megjegyzi azt, emlékezni fog rá. Ehhez persze az kell, hogy először lassan gyakorold, és figyelj oda a helyes kivitelezésre. Ezt lehet egyénileg otthon, vagy akár magánóra keretein belül is. Mindkét módszerhez kérj tanácsot, hiszen táncoktatód tud majd személyre szabott tippekkel ellátni, hogy ténylegesen abban tudj fejlődni, amiben kell.
Koreográfiát is többféleképpen tudsz gyakorolni. Ha úgy érzed lassan tanulsz meg egy-egy koreót, akkor járj minél több koreós órára, használj ki minden alkalmat arra, hogy új sorrendeket tanulj. Ezzel a módszerrel hamar hozzászoktatod magad ahhoz, hogy gyorsabban megjegyezd a mozdulatsort. Ha pedig a kivitelezésen szeretnél fejleszteni, akkor részenként gyakorold otthon a koreót. Zene nélkül, lassan, ügyelj arra, hogy vezesd végig a mozdulatokat, dolgozd ki szépen, és csak ezután jöhet a zene. Érdekel, hogyan tanulj könnyen, gyorsan koreográfiát? Kattints ide!

Csak lazán!

Ha hajlékonyabb, lazább szeretnél lenni, nyújtó és lazító gyakorlatokat végezz! Minden edzés előtt (legyen az tánc, sport, edzőterem stb) melegíts be, utána végezz nyújtást! Edzés közben pedig iktass be dinamikus nyújtó gyakorlatokat, legjobb ha ezeket közvetlenül a bemelegítés után csinálod. 

Figyelj oda mit eszel!

Kissé elcsépelt már, de nagyon igaz, hogy nem mindegy mit eszel tánc előtt. Jó, igaz, ki mondana le szívesen egy finom hambiról, vagy chips-ről, kóláról… de most gondolj bele: ezek a műkaják lehet, hogy rövid időre megdobják az energiaszintedet, de mivel nem sok hasznos tápanyagot tartalmaznak (ha egyáltalán) ez a szint viszonylag hamar visszaesik, főleg mivel mozgás közben több energiát használsz fel. Miután ez a szint visszaesik, sokkal rosszabb lesz a helyzet, mint előtte. Jön a kajakóma ami miatt nem esik majd olyan jól az intenzív mozgás, és nem tudsz rendesen odafigyelni sem. Próbálj meg inkább minimum fél órával tánc előtt enni, és akkor sem nehezet (igen, sajnos a gyros, pizza, hamburger ebbe a kategóriába sorolandó) hanem valami egészségeset. Mozgás előtt nem árt, ha feltöltöd a szénhidrát tartalékaidat de ügyelj arra, hogy fehérjét is egyél, mert az izmoknak szükségük van rá. Figyeld meg, mennyivel jobban teljesítesz majd!
Hasznosnak találtad a bejegyzést? Oszd meg másokkal is!

Comments are closed.

Inline
Inline