Amit SOHA ne hagyj ki, ha táncolsz - ReggaetonDanceReggaetonDance
A Red Bull a Harvard-ra viszi a Dancehall-t
2017-10-30
Looking at motorcycles and watching races
2017-11-29

Amit SOHA ne hagyj ki, ha táncolsz

Ahány tánc, annyi szokás… minden táncos más, mindenkinek megvan a saját módszere, amire esküszik, de van, amiben a világ MINDEN TÁNCOSA egyetért: ezt a két dolgot soha de soha ne hagyd ki, ha táncolsz!

 

Ez a két dolog egy táncos – akár kezdő, akár profi – legjobb barátja. Ez a két dolog pedig a bemelegítés és a nyújtás.

 

A BEMELEGÍTÉS ÉS NYÚJTÁS FONTOSSÁGA

Valójában nem csak a táncra, minden mozgásra igaz, hogy a megfelelő felvezetés és levezetés elengedhetetlen.

 

Soha ne lógd el a bemelegítést!

A táncórák előtt egy kis bemelegítéssel szoktunk kezdeni. Akik nem végeznek rendszeres testmozgást, vagy csak most csöppentek ebbe a világba, talán kicsit furcsának találják, hiszen a tánc nem sport. Vagy mégis?

Talán elsődleges dolog, hogy meghatározzunk, mire is kell a bemelegítés: megteremteni az átmenetet a hétköznapi terhelés és az edzésterhelés között. A tánc is lehet egyfajta edzés, hiszen olyan izmokat, izomcsoportokat használsz, amiket a hétköznapokban talán annyira nem. Vegyük például a reggaeton-t ahol ez fokozottan érvényes, hiszen a hátat, a gerinc melletti tartóizmokat, a vállakat, a hasizmokat és a combizmokat is rendesen megdolgoztatja.

 

Izomlázam van, biztosan jól csináltam!

 

Általános tévhit, hogy onnan tudod, hogy dolgoztál valamivel, hogy másnap hol van izomlázad. Ez részben igaz, de azt is jelenti, hogy ott, ahol izomlázad van, nem melegítettél be, vagy nyújtottál le rendesen, ezért a fokozott tejsav termelés miatt az izmoknak nem jutott elég oxigén, és ezért lett izomlázad. Persze mondhatnánk, hogy az izomláz nem olyan vészes dolog, pár nap alatt elmúlik, viszont azt kevesen tudják, hogy igencsak káros is lehet a szervezetre nézve. Ebből következik, hogy ha nincs izomlázad, az nem jelenti azt, hogy nem dolgoztál, szóval nyugi 😀

 

Hangolódj a mozgásra!

 

Ezért a bemelegítésre nem sajnálhatod az időt! Szükség van rá, mert fizikailag és lelkileg is ráhangol a mozgásra, bemelegíti az izmokat, ízületeket, így elkerülheted a húzódást, sérülést. Fontos tudnod, hogy bemelegítésre mindenfajta mozgás előtt szükség van.

A bemelegítés alatt fokozatosan növeld a mozgás intenzitását. A cél az izmok és ízületek vérkeringésének élénkítése, amelynek jele, hogy felmegy a pulzusod és elkezdesz kimelegedni. A meleg izom oxigénellátása javul és az edzés során keletkező salakanyagok (mint az izomlázat okozó tejsav is) hatékonyabban tudnak elszállítódni.

Tested meghálálja a bemelegítést! Mozgás közben sokkal nagyobb teljesítményre leszel képes, szabadabban mozogsz és ebből fakadóan eredményesebben tudsz haladni, fejlődni, ha felkészíted izmaidat. Tánc közben hajlékonyabb leszel, szebb lesz a mozgásod, ha rendesen bemelegítettél.

Mozgás közben szárnyakat ad a jó hangulatú zene, ezért a bemelegítéshez a ritmusos, jó hangulatú zenéket használunk.

 

Ne hirtelen állj meg!

 

Tánc után mindig nyújts le

Egy-egy kiadós mozgás, pörgős táncóra után ugyanolyan fontos a nyújtás.

Az izmok bemelegítése mellett nagyon fontos a megfelelő ízületi mozgékonyság megteremtése, ezért végzünk tánc után általában dinamikus nyújtó gyakorlatokat. Ennek kétféle előnye is van. Javul az ízületi nedv viszkozitása, tehát jobb lesz a kenése. Ezáltal csökken a súrlódás, így a kopás veszélye. A másik előnye a dinamikus nyújtásnak, hogy sokkal rugalmasabbak lesznek a szalagok, ezáltal ellenállóbbá válnak, ugyancsak csökkentve a sérülésveszélyt.

Tánc után a dinamikus nyújtás következtében sokkal hajlékonyabb leszel egy idő után. Na nem fogsz 1 hónap után otthon spárgázva sorozatot nézni, mert már csak úgy kényelmes, de érezhető lesz a különbség.

Ahogyan a bemelegítésnek fontos szerepe van a mozgásra hangolódásban, a nyújtásnak ugyanolyan fontos szerepe van a levezetésben. Testileg és lelkileg is vissza kell lassulnunk a “normál” kerékvágáshoz, nem szabad csak úgy hirtelen abbahagyni semmilyen intenzív mozgást.

 

 

Tetszett ez a bejegyzés? Ne maradj le semmiről:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Comments are closed.

Inline
Inline